Aika: 

14.11. to klo 16.30–20.00 (molempien ryhmien yhteisluento)
15.11. pe klo 16.30–20.00
13.12. pe klo 16.30–20.00
16.1.2020 to klo 16.30–20.00
23.1.2020 to klo 16.30–20.00

Tavoite ja sisältö: Osaat eritellä palvelumuotoiluprosessin keskeiset vaiheet ja menetelmät ja käyttää käyttäjälähtöisiä kehittämisen menetelmiä erilaisissa suunnittelutehtävissä, ymmärrät kehittämistyötä ja -projekteja palvelumuotoilun näkökulmasta. Kurssi antaa valmiudet menetelmien soveltamiseen yritysten ja yhteisöjen kehittämisprojekteissa.

Suoritustapa: Luennot ja menetelmäharjoitukset (21 h), itsenäinen työskentely sekä luentoihin ja kirjallisuuteen perustuva oppimispäiväkirja (60 h). Edellyttää aktiivista osallistumista lähiopetukseen.

Kirjallisuus ja muu materiaali:
Stickdorn, M. ym. (2018). This is Service Design Doing. O’Reilly Media.
Miettinen, S. (toim.) (2011). Palvelumuotoilu – Uusia menetelmiä käyttäjätiedon hankintaan ja hyödyntämiseen.
Miettinen, S. & Koivisto, M. (toim.) (2009). Designing Services with Innovative Methods.Moritz, S. (2005). Service Design: Practical Access to an Evolving Field.
Muu aiheeseen liittyvä ja oppimista tukeva kirjallisuus ilmoitetaan kurssilla.